Hizmetlerimiz

Anasayfa / Hizmetlerimiz

PERAKENDE MATEMATİĞİ

 

Eğitimin İçeriği

 
Perakende Matematiğinde Temel Kavramlar
Satışta Liderlik Yaklaşımları ile KPI Yönetimi
Karlılık Göstergeleri (Brüt Kar, Net Kar ve  Kurumun KPI Göstergeleri Üzerinden Tablo Okuma)
Satılan Malın Maliyetini Hesaplama
Satış Performansı Hesaplayabilme (LFL, M2 Verimliliği, Mark-up) 
İşletme Performans Göstergeleri Yorumlama 
Hedeflerle Yönetim; Kategori ve Çalışan Bazında Aylık, Yıllık Hedef Yönetimi
Karlılık Performans Göstergeleri; Kar Marjı Hesaplama, İndirim, Kampanya, Promosyon, Karlılık Hesaplama 
Ciro ve Hedef Ciro Hesaplama Yöntemleri ve Dönemsel Karşılaştırmaları
Kasa / Satış Performans İlişkisini Değerlendirme; Fiş Başına Ürün, Fiş Başına Ciro, Ortalama Satış Fiyatı  
Etkin Stok Yönetimi
Stok Devir Hızı ve Stok Tutma Değeri Hesaplama
Metrekare Başına Satış ve Verimlilik Değerlendirme
Kıyaslama, Verimlilik Hesaplama Tabloları
*Bireysel ve Grup Egzersizleri ile Uygulamalar
*Yapılan Sınıf İçi Uygulamaları Analiz Etme
 

 

Öğrenir

 
Sektörde daha başarılı olmak için veriden değer yaratmanın önemini kavrar, perakende sektörüne özgü metot, hesaplama yöntemlerini ve terimleri öğrenir, tabloları okumayı kavrar.
 
 

Anlar

 
Perakende metriklerinin verimlilik rasyolarını ölçme ve analiz etmenin, satış ve pazarlama, ürün yönetimi, satın alma, tedarik ve lojistik, finans ve insan kaynakları gibi karar verme süreçlerini etkileyecek tüm süreçlerdeki etkisini ve gücünü anlar.   
 
 

Uygular

 
Performans göstergelerini hesaplar ve yorumlar. Karlılığı ve verimliliği etkileyen faktörleri, sayılarla performansını değerlendirir. İş yapış modelinde hedeflere ulaşmak için verileri kullanarak planlama yapar. İş sonuçlarını KPI üzerinden değerlendirir ve yorumlar.