Eğitimin İçeriği |
---|
Perakende Matematiğinde Temel Kavramlar
|
Satışta Liderlik Yaklaşımları ile KPI Yönetimi
|
Karlılık Göstergeleri (Brüt Kar, Net Kar ve Kurumun KPI Göstergeleri Üzerinden Tablo Okuma)
|
Satılan Malın Maliyetini Hesaplama
|
Satış Performansı Hesaplayabilme (LFL, M2 Verimliliği, Mark-up)
|
İşletme Performans Göstergeleri Yorumlama
|
Hedeflerle Yönetim; Kategori ve Çalışan Bazında Aylık, Yıllık Hedef Yönetimi
|
Karlılık Performans Göstergeleri; Kar Marjı Hesaplama, İndirim, Kampanya, Promosyon, Karlılık Hesaplama
|
Ciro ve Hedef Ciro Hesaplama Yöntemleri ve Dönemsel Karşılaştırmaları
|
Kasa / Satış Performans İlişkisini Değerlendirme; Fiş Başına Ürün, Fiş Başına Ciro, Ortalama Satış Fiyatı
|
Etkin Stok Yönetimi
|
Stok Devir Hızı ve Stok Tutma Değeri Hesaplama
|
Metrekare Başına Satış ve Verimlilik Değerlendirme
|
Kıyaslama, Verimlilik Hesaplama Tabloları
|
*Bireysel ve Grup Egzersizleri ile Uygulamalar
|
*Yapılan Sınıf İçi Uygulamaları Analiz Etme
|
Öğrenir |
---|
Sektörde daha başarılı olmak için veriden değer yaratmanın önemini kavrar, perakende sektörüne özgü metot, hesaplama yöntemlerini ve terimleri öğrenir, tabloları okumayı kavrar.
|
Anlar |
---|
Perakende metriklerinin verimlilik rasyolarını ölçme ve analiz etmenin, satış ve pazarlama, ürün yönetimi, satın alma, tedarik ve lojistik, finans ve insan kaynakları gibi karar verme süreçlerini etkileyecek tüm süreçlerdeki etkisini ve gücünü anlar.
|
Uygular |
---|
Performans göstergelerini hesaplar ve yorumlar. Karlılığı ve verimliliği etkileyen faktörleri, sayılarla performansını değerlendirir. İş yapış modelinde hedeflere ulaşmak için verileri kullanarak planlama yapar. İş sonuçlarını KPI üzerinden değerlendirir ve yorumlar.
|